Zucchini och amplar

Försådd av zucchini i fönstret. Har ytterligare två krukor, svårt plantor av en grön sort och två av en gul. Kommer anlägga ett litet land bakom garaget på en höjd där jag hoppas att de ska trivas. Tycker att zucchini är en så tacksam gröda att odla. Kräver väldigt lite och ger mycket. Och bra grönsak att ha i olika maträtter, både som utfyllnad och som huvudingrediens. I höstas gjorde jag zucchiniplättar, vilka var supergoda! Har även ett recept på en zucchinigratäng med vitlök som ska vara riktigt smarrig. 


Till veckan ska jag införskaffa fyra amplar sejag kommer odla ruccola, bladsallad, bladspenat och kål i. Jag hade väldiga problem förda året med småsniglar på mina sallader och har en vision om att det problemet blir avhjälpt om bladen hänger i luften. Vi får se hur det blir med kålmaskarna dock.

Jag längtar så himla mycket efter att få börja skörda alla grödor! Det är nästan som en sjuka det här med odlandet och symptomen bara förvärras ju mer jag odlar!  




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jagtränarochodlar

Här kan ni läsa om min träning och odling som jag utövar på högst amatörmässig nivå. Mellan 2015 och 2016 genomförde jag en tjejklassiker (vilket från början skulle vara fokus på bloggen), jag har skrivit ner några tankar kring den här. Vill även passa på att utlysa en varning för slarvfel i texterna!

RSS 2.0