Hönsgård och träd

Här är det tänkt att jag ska ha min hönsgård med min lilla besättning av diverse höns. 

Jag har tänkt ha Hedemora, Sussex, Isbar och Maraner. Och våra små Dvärg-Leghorn. Det blir en härlig mix av ägg i olika färger och storlekar! Tanken är två av varje ras. Tupp vill jag nog helst ha en Hedemora, men vi får se om jag ramlar över någon annan ras som känns spännande! 


Längtar verkligen tills vi kan dra igång med det här projektet. Men troligtvis blir det först nästa sommar. Den här sommaren ska vi försöka få klart vårt garage, anlägga gräsmatta på baksidan av huset och få upp ett litet växthus. 

Kommer även plantera några fruktträd i sommar. Vi har i dagsläget två äppelträd och ett körsbärsträd. Tanken är att få ner ett plommon och ett päronträd också. Kommer även köpa ett par prydnadsträd för att ha något som tar lite vind, vår trädgård ligger väldigt öppet och blåsigt. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jagtränarochodlar

Här kan ni läsa om min träning och odling som jag utövar på högst amatörmässig nivå. Mellan 2015 och 2016 genomförde jag en tjejklassiker (vilket från början skulle vara fokus på bloggen), jag har skrivit ner några tankar kring den här. Vill även passa på att utlysa en varning för slarvfel i texterna!

RSS 2.0