Grundvattennivåerna och hur jag förhåller mig till det

Som vi alla vet är grundvattennivåerna väldigt låga i större delen av landet. Så även där jag bor i Hälsingland. Varningar har utfärdats och risk för vattenbrist finns. 


Att odla växter som kräver ganska mycket bevattning i dessa tider ställer till det en del. Jag vill inte "slösa" vatten i onödan, samtidigt känns det uselt om jag blir tvungen att låta plantorna torka ut. 

Lösningen just nu är att vattna med spillvatten. Jag samlar vatten i duschen när jag väntar på varmvatten, jag tar av barnens badvatten innan de tvålar in sig, jag har en kanna som står i vasken där vatten samlas om jag sköljer händer/frukt/tallrikar m.m. Och tänk vad mycket vatten som bara går rätt ner i avloppet! Ett tiotal liter varje dag som inte används alls, om inte mer? 

Jag hoppas på många nattliga regn nu framöver, för hur som helst är det väldigt besvärligt att samla och förvara allt detta vatten. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jagtränarochodlar

Här kan ni läsa om min träning och odling som jag utövar på högst amatörmässig nivå. Mellan 2015 och 2016 genomförde jag en tjejklassiker (vilket från början skulle vara fokus på bloggen), jag har skrivit ner några tankar kring den här. Vill även passa på att utlysa en varning för slarvfel i texterna!

RSS 2.0