Det här med löpning

Alltså, jag har tränat regelbundet ytan uppehåll mer än för tillfälliga sjukdomar i snart två år. Det är rekord! Men det här med löpning sätter sig aldrig. Tog sista löprundan för hösten i slutet på oktober (springer ej på vintern eftersom jag är livrädd för att halka) och första rundan för i år blev för lite drygt en månad sedan. Jag tycker ju att jag eftersom jag har åkt mycket skidor och kört många cirkelträningspass ändå ska behålla något av löpningen, men nä. Det är samma visa varje vår. Jag orkar knappt springa tre kilometer, jag får ont i benhinnorna och jag tappar sugen. Tvingar mig ut på en tur var femte dag ungefär. Jag orkar till slut kämpa mig igenom fem-sex kilometer, men där stannar det. 


Jag tror att jag måste variera löpningen mer, att det har med det att göra. Men hur hittar jag  till det?  




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jagtränarochodlar

Här kan ni läsa om min träning och odling som jag utövar på högst amatörmässig nivå. Mellan 2015 och 2016 genomförde jag en tjejklassiker (vilket från början skulle vara fokus på bloggen), jag har skrivit ner några tankar kring den här. Vill även passa på att utlysa en varning för slarvfel i texterna!

RSS 2.0