Summering av min första tjejklassiker

I det stora hela är ksg nöjd med min insats och det har varit roligt att ha ett mål med min träning. Jag kan i efterhand tycka att jag satsade lite fel när jag satsade på att genomföra den just i år. Det råkar nämligen vara så att jag och min man i helgen som var gifte oss, samt att vi sedan i våras byggt garage sär ni man snickrat större delen själv. Tiden har egentligen inte funnits för en tjejklassiker också. Men nu är det gjort! 

Eftersom jag var sjuk eller skadad inför tre av fyra moment känner jag att jag skulle vilja ha revansch och köra klassikern igen. Då skulle jag även vilja genomföra den på 30 minuter snabbare tid. Och vara bättre förberedd. Jag skulle bland annat vilja lära mig att crawla så att jag kan använda det simsättet istället i simningen och ha en bättre cykel inför cyklingen.

Mitt mål är att genomföra tjejklassikern på nytt om fyra år. Och året därefter en halvklassiker. 

Nästa år ska jag köra stafettvasan med några kollegor och jag tror även att jag ska prova Vansbro halvsimmet. Är även sugen på att springa midnattsloppet och genomföra den triathlon som arrangeras här i kommunen. Vi får se vilka äventyr jag tar mig iväg på!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jagtränarochodlar

Här kan ni läsa om min träning och odling som jag utövar på högst amatörmässig nivå. Mellan 2015 och 2016 genomförde jag en tjejklassiker (vilket från början skulle vara fokus på bloggen), jag har skrivit ner några tankar kring den här. Vill även passa på att utlysa en varning för slarvfel i texterna!

RSS 2.0