Hur går vi vidare?

Helt plötsligt fick jag en enorm blogglust. Vill fortsätta skriva helt enkelt! Därför döpte jag helt sonika om bloggen och nya namnet beskriver bra om vad jag kommer fokusera på i bloggen. Min träning och mina försök till odling av ätbara grejer.

 Jag har för första sommaren börjat odla lite smått i pallkragar. Det är vår andra sommar i huset och förra sommaren låg fokus på att få en gräsmatta och en altan. I år fanns dessa grejer på plats så nu fick jag lite mer tid till mitt nyfunna intresse - odling! Jag förodlade zucchini och tomater inne i köksfönstret och drev fram nio tomatplantor och två zucchiniplantor. Försökte driva fram chili också, men det gick sämre. 

Mina pallkragar kom inte på plats förrän i slutet på juni, vilket innebar att jag fick ut zucchinin och mina fröer sent. Tomaterna planterade jag om i stora krukor och ställde ut mot vår söder-vägg i lä redan i början av juni. Av dessa har jag redan kunnat plocka några tomater faktiskt, trots att de nog fick stå ute under några riktigt kalla nätter i juni... Just nu blommar det fortfarande på plantorna och vi väntar på ca 70 gröna tomater som sitter på kvistarna och mognar.

Nästa år hoppas jag kunna bygga ett litet växthus där jag kan ha ett par tomatplantor och gurkplantor, samt en physalis och lite chili.

Jag kommer även att komplettera mina tre små pallkragar med två till. Plus en stor där jag ska plantera fler jordgubbar (har en stor redan med jordgubbar). På baksidan av huset finns en sluttande yta där jag troligtvis lägger en jordbädd på ca 2*2 meter, där kommer jag odla zucchini och eventuellt pumpa eller något annat härdigt . 

Återkommer med en genomgång av allt jag odlat igår och vad av det jag provar att odla nästa år igen! 

Tack och hej!








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jagtränarochodlar

Här kan ni läsa om min träning och odling som jag utövar på högst amatörmässig nivå. Mellan 2015 och 2016 genomförde jag en tjejklassiker (vilket från början skulle vara fokus på bloggen), jag har skrivit ner några tankar kring den här. Vill även passa på att utlysa en varning för slarvfel i texterna!

RSS 2.0