Träningsschemat

7 dagar kvar till årets första lopp! 
Därför kommer här mitt träningsschema fram till dess. Jag är inte så noga annars, men nu känner jag att jag vill göra bra ifrån mig och vill förbereda mig på ett bra sätt.

Tisdag: Idag körde vi ett kortare Yogapass på jobbet. Jag har träningsvärk till förbannelse sedan helgens bravader och det får räcka med yogan idag.

Onsdag: Promenad på morgonen. Tar min friskvårtstimme och utnyttjar den före jobbet. Efter jobbet planeras ett styrkepass för rumpa-lår.

Torsdag: "Längre" löprunda. 6,5 km. Under 40 minuter är målet.

Fredag: Kvällsjobb, vilket innebär att jag börjar jobba 11:45. Planerar en lugn promenad med familjen för att få röra på mig, eventuellt inslag av styrka för överkropp.

Lördag: Intervaller. Springer 4 km där jag varierar hastigheten. 

Söndag: Ska på fest på lördag kväll så vi får se hur jag orkar, men planerar i alla fall för en cykeltur på 7 kilometer.

Måndag: Dagen D! Löptur på 5 kilometer, tid på under 35 minuter!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jagtränarochodlar

Här kan ni läsa om min träning och odling som jag utövar på högst amatörmässig nivå. Mellan 2015 och 2016 genomförde jag en tjejklassiker (vilket från början skulle vara fokus på bloggen), jag har skrivit ner några tankar kring den här. Vill även passa på att utlysa en varning för slarvfel i texterna!

RSS 2.0