Loppet!

Två veckor efter starten på första loppet för året kan jag meddela att det gick bra! Sprang 5 kilometer på 28,51 och det är nog rekord för mig! Efter loppet kände jag mig lite sliten och tog en paus från löpningen i en och en halv vecka. Därefter har det verkligen varit tungt när jag löptränat. 

Men något positivt är att jag varit ut på min första cykeltur för i år och det gick över förväntan! 9 km på 27 minuter var bra och jag var inte ens trött när jag kom hem. 

Börjar lite smått att sätta upp mål för de olika loppen. Först och främst lutar det åt att jag springer lidingöloppet redan i höst, eftersom jag ändå satsar rätt seriöst på löpningen. Mitt mål är att orka springa hela loppet och gärna på en tid under 1 timme och 5 minuter.

Inför det loppet kommer jag springa följande lopp:
Jordgubbsloppet 5,5 km (Charlotte Kalla brukar springa det loppet också, men dubbla distansen).
Bockruset 5 kilometer (Som tjurruset, fast mildare variant under juli månad).
Strömmingsloppet (lokalt lopp i min stad,  osäker på vilken distans jag ska välja, 5 eller 10 kilometer) 
Color run, 5 kilometer 
Ljusnelöpet 6 kilometer (även det här ett lokalt lopp utanför min stad).
Tjejmilen (ej spikat!) (Kanske till och med är efter lidingöloppet?)

Jag HOPPAS att jag snart kan känna att det lossnar med löpningen så att jag törs anmäla mig till milen i Strömmingsloppet. 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jagtränarochodlar

Här kan ni läsa om min träning och odling som jag utövar på högst amatörmässig nivå. Mellan 2015 och 2016 genomförde jag en tjejklassiker (vilket från början skulle vara fokus på bloggen), jag har skrivit ner några tankar kring den här. Vill även passa på att utlysa en varning för slarvfel i texterna!

RSS 2.0